Navrhuji řešení, která fungují.

VHODNÝ POTISK REKLAMNÍCH PŘEDMĚTŮ

Stejně jako v případě brandingu firemního textilu, i u této kategorie předmětů je více možností jak... Některé jsou víc než klasické, jiné nevšední a drahé. Každopádně u některých je dobré pečlivě zvážit, kterou technologii potisku použít. Právě u věcí běžného užití se potkáváme se "školáckou" chybou. Zadavatelé většinou "honí" cenu ale v konečném důsledku se přehlíží délka životnosti předmětu. Z tohoto důvodu by se měla zvolit vhodná technologie, aby potisk "nepřežil" předmět (v tom lepším případě) nebo naopak

GRAVÍROVÁNÍ LASEREM

Gravírování laserem je vhodné ke značení reklamních předmětů z kovů a tvrzených plastů, jako jsou např. psací potřeby, vizitkáře, termosky, klíčenky, nože apod. U pochromovaných reklamních předmětů tak vzniká díky gravírování velice kontrastní popis, kdy jeho zabarvení je závislé na barvě podkladového materiálu. U nerezových předmětů je popis decentní. Na silnější nerezové předměty od síly materiálu 3 mm lze využít schopnosti lokálního zakalení, v takovém případě je barva popisu tmavě hnědá až černá.

PÍSKOVÁNÍ

Pískování umožňuje plastické vyznačení loga na předmět. Pískování je technika tryskání jemného korundového písku na předem připravené místo. Tuto technologii lze používat na sklo, kov a kámen. Principem této technologie je foukání písku na předmět přes speciální šablonu, která je na předmětem pevně přilepena. Pískovacích šablon je několik druhů a jejich použití se liší podle charakteru pískovaného loga a množství pískovaných předmětů. Při pískování jsou šablonou zakryta ta místa, kde má povrch předmětu zůstat nezměněn. Hloubka reliéfu je závislá na tvrdosti daného předmětu a doby působení proudícího písku na dané místo. Pískování je tak vhodné pro popis reklamních skleniček, hrnků a lahví.

RAŽBA

Ražba umožňuje potisknout (razit) materiály jako jsou koženka, kůže, papír apod. Pro touto technologií je potřeba vyrobit raznici z tepelně dobře vodivého materiálu ve tvaru požadovaného motivu. Výroba raznice se provádí ručním nebo strojovým gravírováním z mosazi a je časově náročná a tedy poměrně drahá, ale raznice se po zaplacení stává majetkem zákazníka a může být kdykoli později použita znovu neboť její životnost bývá téměř neomezená.

TAMPÓNOVÝ TISK

Tampónový tisk je technologie, kdy se za pomoci silikonového tamponu přenáší barva z tiskové formy na potiskovaný předmět. Díky elastickým vlastnostem tamponu je možné potiskovat i nerovné plochy. Tampónovým tiskem se potiskují v podstatě všechny druhy materiálů jako je například plast, sklo, kov, dřevo, kůže. Tato technologie je vhodná zejména pro rozměrově menší předměty.

VÝPAL

Touto náročnou technologií, kterou výpal je, se nejprve natiskne motiv loga sítotiskem na přenosový papír. Následně se po odmočení natištěný motiv stáhne z přenosového papíru a umístí na potiskovaný předmět jako je sklo, smalt, kamenina či keramika. Následuje vysušení a důkladné vypálení ve vypalovací peci. Během vypálení v peci se barva vpeče do povrchu předmětu. Touto technologií můžeme potisknout předmět po celém jeho obvodu.

Výhodou této vypalované technologie je vysoká kvalita a dlouhá životnost umístěného motivu. Vhodné materiály pro výpal jsou keramika, sklo, porcelán a kamenina.

Petr Šuba © 2009 - 2021 www.petrsuba.cz
Digitální tisk & rámování obrazů Vrchlabí // Tiskárna, velkoformátový a ofsetový tisk